poniedziałek, 27 lutego 2017

Pieczone, chrupiące udka

Chrupnijmy coś razem :) 


Już daaaawno nic nie gotowałam, od czasu do czasu coś upiekłam, zrobiłam ciastka i nic po za tym. 
Ostatnio jakoś naszło mnie na mięsiwo. A najlepiej żeby było chrupkie i pikantne. No i jeszcze nie smażone. Pomyślałam, że można przy okazji wykorzystać promocję w Biedronce na chrupki, chipsy i te inne. Oo i tak powstały udka w chrupiącej panierce. 




Składniki 

-5 udek z kurczaka, 
-1 litr maślanki, 
-2 łyżki przyprawy do kurczaka,
-1 łyżka vegety,
-1 łyżka papryki słodkiej, 

-2x175g 'tortilla chips' lub nachos'ów z chili,
-2 łyżki bułki tartej,
-olej. 

Przygotowanie 

Udka czyścimy, myjemy i osuszamy. Maślankę przelewamy do garnka, dodajemy wszystkie przyprawy i mieszamy. Udka układamy w naczyniu, zalewamy maślanką i odstawiamy na noc do lodówki. 
Następnie nachosy blendujemy, wsypujemy do miski, dodajemy bułkę tartą i mieszamy. Udka wyjmujemy, lekko osączamy i panierujemy w chrupkach, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, pieczemy przez 80 minut w temperaturze 180stopni. Co 20 minut spryskujemy olejem z obu stron. 

Smacznego :o)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz