środa, 25 lutego 2015

Ptyś pizza.

Ptyś pizza
 
Dopadła mnie grypa. Męczę się już od zeszłego tygodnia, ale dzisiaj już rozłożyła mnie na łopatki. Mam kaszel i okropny ból głowy. Myślałam, że dzisiaj nic nie przygotuję, ale dałam radę.
Wpadł mi do głowy ciekawy pomysł na urozmaicenie tradycyjnej pizzy.
Wszyscy chyba już jedli pizzę na drożdżowym czy kruchym cieście. 
A czy próbowaliście pizzy na ptysiowym cieście?
Nie?
To koniecznie spróbujcie, bo jest pyyyszna :)
 
 
 
 
Składniki
 
Ciasto ptysiowe:
-120ml wody,
-50 g masła,
-0,5szklanki mąki,
-szczypta soli,
-2 jajka.

Dodatkowo:
-4 plasterki szynki,
-pół papryki,
-1 ogórek kiszony,
-pół cebuli,
-3 łyżki kukurydzy,
-100g sera żółtego.

Sos:
-1 łyżka koncentratu pomidorowego,
-3 łyżki ketchupu,
-szczypta przyprawy do pizzy.
 
Przygotowanie
 
Ptysie: Wodę i masło zagotowujemy. Mąkę przesiewamy, dodajemy do wrzącego płynu, solimy i mieszamy, aby konsystencja była gładka i jednolita. Odstawiamy do ostygnięcia. Zimne ciasto miksujemy razem z jajkami około 5 minut. Gotowe ciasto przekładamy do woreczka, odcinamy końcówkę i wyciskamy na papier do pieczenia ptysie o średnicy 4-5cm. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni i pieczemy około 25 minut.
 
Ogórki, szynkę, cebule i paprykę kroimy w drobną kostkę. Ser żółty ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Sos: Koncentrat mieszamy z ketchupem i przyprawą do pizzy.
 
Ptysie przecinamy na pół, smarujemy sosem i wykładamy wszystkie dodatki, posypujemy startym serem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na 15 minut (osobno część wypełniona farszem, osobno puste kapelusze).
Smacznego :o)
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz