niedziela, 9 listopada 2014

Schab z ananasem i sosem żurawinowym. Szlachetna paczka.

Schab z ananasem i sosem żurawinowym
 
Długo nie mogłam się przemóc do mięsa na słodko.
No, bo jak to?
Mięso ma być treściwe i pikantne.
Ale z czasem człowiek dojrzewa i kubki smakowe rozwijają się coraz bardziej.
Tak naprawdę, uświadomiłam sobie to dopiero, gdy spróbowałam owoców morza na praktykach włoskich.
Jeeej, jaki to był smak.
Obłędne. Najlepsza ośmiornica <3
Od tamtej pory chcę poznawać nowe smaki, doznawać nowych kulinarnych uniesień.
 
Być może niektórzy Czytelnicy mojego bloga, znają mnie prywatnie i wiedzą, że jestem Wolontariuszem w Szlachetnej Paczce.
13-14 grudnia to nasza data, nasz finał. Finał Szlachetnej Paczki. Już nie mogę się doczekać.
Zgłosiłam już mojemu Liderowi, że to ja chcę przygotowywać poczęstunek dla Darczyńców.
Już nie mogę się doczekać. Z tej okazji szykuje coś specjalnego. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu zarówno Wolontariuszom, jak i Darczyńcom i Liderowi.
 
Jeżeli jeszcze nie zarejestrowałaś/eś się i nie dołączyłeś do Naszej Drużyny, zrób to teraz!
Jeżeli natomiast, chcesz dowiedzieć się, czym jest Szlachetna Paczka zajrzyj tutaj: www.szlachetnapaczka.pl
 
Ja się zakochałam, a Ty?
 
 
 
Składniki
 
-5 plastrów schabu,
-5 plastrów ananasa z puszki,
-200g żurawiny suszonej,
-0,5 szklanki wody,
-sól,
-pieprz,
-2 łyżki miodu,
-szczypta tymianku.
 
Dodatkowo:
-olej.
 
Przygotowanie
 
Schab myjemy, osuszamy i delikatnie rozbijamy (przez folię). Oprószamy solą i pieprzem.
Smażymy na oleju, do delikatnego zrumienienia.
Na kotlety wykładamy po plasterku ananasa, wkładamy po około 4 żurawiny do środka.
Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 185 stopni na 30 minut.
W tym czasie przygotowujemy sos. Żurawinę zalewamy wodą  dodajemy szczyptę tymianku i gotujemy do odparowania połowy. Dodajemy miód, mieszamy, a następnie blendujemy blenderem.
Sos wykładamy wprost na mięso, bądź obok.
Smacznego :o)
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz