wtorek, 6 stycznia 2015

Serowe kąski. Krok po kroku

Serowe kąski
 
Witam was Kochani!
Czy wszyscy już wrócili do swoich obowiązków? Czy nadal tak, jak ja macie wolne od zajęć lekcyjnych czy pracy?
Święta u mnie, zostawiły po sobie nie lada prezent - kilka kilogramów więcej.
Ale nie ma co narzekać, w końcu prezent ten, to jeden z wielu uroków świąt.
Dzisiaj znowu mamy święto, a ja korzystając z pięknej pogody i ostatnich wolnych dni, postanowiłam zrobić serowe kąski.
Przekąska ta, na początku nosiła nazwę 'chrupki serowe', ale doszłam do wniosku, że do chrupek im daleko. Po pierwsze primo, są smażone. Po drugie, mają zbitą strukturę. A po trzecie primo i już ostatnie, mają mocniejszy smak niż chrupki.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Składniki
 
-1 szklanka mąki pszennej,
-1 szklanka kaszki kukurydzianej,
-90g masła,
-1 łyżeczka soli,
-proszek do pieczenia,
-500g sera żółtego,
-5 łyżek wody gazowanej,
-1 łyżka octu.
 
 
Przygotowanie
 
Ser żółty ścieramy na tarce o drobnych oczka.
Mąkę, kaszkę, proszek do pieczenia przesiewamy do miski. Dodajemy sól i mieszamy. Następnie wrzucamy do sera żółtego wszystkie pozostałe składniki i zagniatamy ciasto.
Formujemy wałeczki długości 5cm i smażymy na rozgrzanym oleju. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręcznikach kuchennych.
Smacznego :o)
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz